Klockan fyra imorgon eftermiddag tar FFF emot Qviding på hemmaplan. Gulvitt är taggat till tänderna.

– Vi är optimistiska. Av de sex återstående matcherna är fyra hemmamatcher och nu har vi Qviding. I denna fas blir det väldigt mycket fokus på nästa insats och att skruva upp energin i laget. Vi levererade en så pass bra prestation senast. Det var inget snack om saken där. Allt det vi gjorde bra mot Ljungskile senast vill vi hitta tillbaka till igen. Vi vet vad vi ska göra. Det handlar om att vara förberedd på rätt sätt och ha mycket energi och självförtroende, och det har vi i gänget. Det känns positivt inför matchen och vi är taggade för det här, säger Christoffer Andersson.
Han tror att matchbilden kommer likna den på Skarsjövallen.
– Qviding spelar rätt likt Ljungskile. Det är ett spelskickligt lag som vill ha ett passningsspel bakifrån. I sina bästa stunder kan de variera och komma fram genom vettigt passningsspel. De har en forward (Leonardo Farah Shahin) som gör mål. Han är väldigt rörlig och aktiv i skarv- och djupledsspel. Han är ofta på rätt ställe och kan göra mål på olika sätt. Vi har koll på Qviding och har en plan för hur vi ska såra dem, säger ”Chrisse”.
Nu väntar två raka hemmamatcher.
– Det är verkligen skönt att vara tillbaka på hemmaplan. Mattan är fin. Med lite vatten på så blir det bra fart på bollen. Vi älskar att spela på vår hemmaplan, säger huvudtränaren.

FFF hade tidigare i veckan fem spelare sjuka, men fyra har tillfrisknat och Gulvitt hoppas fortfarande på att Melker Nilsson ska hinna bli frisk till imorgon. Linus Dahl har en lindrig nackskada och är inte aktuell för spel i nuläget.

Truppen består av följande spelare:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Matchen börjar klockan 16.00 imorgon. Slut upp och ta med familjen, vännerna och varför inte grannarna!