Laholms FK
Ett formstarkt Falkenbergs FF ställs imorgon mot Tvååkers IF på hemmaplan. FFF har inte förlorat på hemmaplan hittills i år och har fem raka matcher utan förlust. Nu väntar ett sällsynt derby!

– Det blir en spännande match på hemmaplan. Det är derby och laddade grabbar som är sugna på att göra en bra prestation. Det blir säkert en tajt match. Jag hoppas att vi är framåtlutade och optimistiska i spelet, så att vi tar kommandot ordentligt, säger Christoffer Andersson.
FFF har haft en bra vecka, som inleddes med DM-segern mot Kungsbacka City i måndags, och avslutades med två matchförberedande träningar.
– Vi känner oss förberedda på bästa sätt och taggade för uppgiften.

FFF och Tvååkers IF står båda på 17 poäng i tabellen.
– Det är ett lag som gör det svårt för motståndarna. Det finns sekvenser där de kan spela fotboll och sen det finns situationer där de gör det betydligt enklare. Att vara noggranna och fokuserade i alla situationer i spelet blir en viktig ingrediens. De är ett lag som på enkla sätt kan göra mål också, så det gäller att vara fokuserad.
”Chrisse” ser tydliga förbättringar i FFF:s spel den senaste tiden.
– Man ser att vi bygger relationer hela tiden och blir bättre för varje vecka. Det är viktigt med de här relationerna. Det är kanske först nu det verkligen börjar synas att många lärt känna varandra på ett djupare plan inne på planen. Jag har hela tiden öga för utvecklingen i gänget. Jag tycker att vi är stabila på många sätt och vis, därför har prestationerna varit bättre och resultaten har trillat in i vår favör.

Han är nöjd med den senaste insatsen borta mot Åtvidabergs FF.
– Vi är med och nosar och gör prestationer på topplagens nivå. Vi gav bort mål i början av säsongen men det gör vi inte nu. Vi har varit väldigt stabila bakåt nu och kontrollerat det spelet på bästa sätt. Det ska vi fortsätta med. Vi vill utveckla oss ännu mer och bli ännu skarpare på offensiva tredjedelen och göra allt lite bättre hela tiden. Det är det vi jobbar mot varje vecka.
Alla spelare är tillgängliga utom Christoffer Carlsson och Carl Martinsson.
– Christoffer tränade för fullt idag och vi hoppas att han ska vara aktuell till nästa vecka.
Han har en uppmaning till publiken.
– Kom hit och stötta oss! Vi är i bra form och hoppas kunna leverera mot Tvååker. Jag hoppas att spelarna bjuder publiken på en bra fajt, säger Christoffer Andersson.

Derbytruppen består av följande spelare:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
3. Kwame Kizito
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson

Matchstart klockan 16.00, det är med andra ord hög tid att boka din biljett! Kom igen nu gula! Nedan hittar ni tv-intervjuer med Christoffer Andersson och mittbacken Tim Stålheden, som förra säsongen representerade TIF.