IF Centern
Imorgon spelar Falkenbergs FF match mot superettanlaget Halmstads BK i Salou.

Hasse Eklund ser tillbaka på de första tre dagarnas träningar i Spanien:
– Det har sett bra ut på träningsplan och tempot har varit högt. Vi har fått dra ned på belastningen eftersom intensiteten har varit högre än vi önskat. På läger blir det väldigt intensivt och man tränar mer än vad man är van vid vilket kan leda till skador, säger huvudtränaren.

Det har lett till en del skavanker.
– Vi har fått en del småskador vilket gör att väldigt många kommer att få speltid imorgon. Laget får spelarna reda på på morgondagens lätta förmiddagspass. Glädjande är att fler spelare är igång även om inte alla är med på samtliga pass, säger Hasse Eklund.

Klart är att Dominic Chatto, Mahmut Özen, Mergim Laci, Nsima Peter, John Chibuike och Hampus Svensson inte kommer att medverka i matchen.
– Det är osäkert med ”Ludde” Johansson och Kirill Pogrebnyak som testas innan match. Glädjande är att ”Stoffe” Carlsson är på väg tillbaka och kommer att få speltid, säger coachen.

Prestationsmässigt förväntar han sig att laget jobbar efter sina principer i såväl försvarsspelet som anfallsspelet.
– Vi kanske inte har den normala fräschhet som man förväntar sig inför en match då vi har haft många träningspass på lägret, men ändå har jag en förhoppning om att prestationen ska vara bra och att principer ska kunna efterlevas, säger Hasse Eklund.

Matchen i Salou inleds klockan 15.00.

Foto: Lollo Skagerfält