Laholms FK
Allsvenskan har fått klartecken att starta den 14 juni och tills vidare spelas matcherna utan publik. Under nästa vecka kommer vi att presentera de alternativ som finns för dig som köpt Säsongskort 2020.

Idag kom det besked som vi har väntat länge på – Allsvenskan har fått grönt ljus att sparka igång den 14 juni! Vi är många som har en enorm saknad efter fotbollen och detta är ett glädjefyllt och efterlängtat besked som förhoppningsvis innebär ett lyft för hela samhället i denna tuffa situation som vi befinner oss i.

Som förväntat kommer matcherna tills vidare att spelas utan publik med anledning av riskerna för smittspridning. Det påverkar dig som har köpt Säsongskort 2020 på så sätt att du inte kan nyttja ditt kort så länge Folkhälsomyndighetens direktiv är gällande. Därför återkommer vi i nästa vecka med information om vilka alternativ som kommer att finnas för dig som är säsongskortsinnehavare.

Idag gläder vi oss åt att Allsvenskan har fått klartecken att starta och vi ser fram emot vår femte allsvenska säsong. Samtidigt vädjar vi om att vi alla tillsammans fortsätter att visa respekt för gällande föreskrifter och rekommendationer och att vi alla tar vårt ansvar för att göra allt vi kan för att minska smittspridningen.