Norrby IF
Om en dryg vecka spelas årets första seriematch men restriktionerna innebär att det fortfarande är spel inför tomma läktare som gäller. Med denna information vill vi tydliggöra vad som gäller för dig som köpt Säsongskort 2021 och hur förutsättningarna ser ut inför en återgång till spel inför publik.

Vi närmar oss seriepremiär! Nästa helg startar årets upplaga av Superettan när vi möter GAIS på Falcon Alkoholfri Arena lördagen den 10 april kl. 15.00. I dagsläget får vi inte ta emot publik på våra matcher men vi hoppas naturligtvis att det kommer att förändras så snart som möjligt eftersom den nya lagstiftningen innebär att regelverket kan anpassas till verksamheternas förutsättningar. Falkenbergs FF har tillsammans med övriga klubbar i Svensk Elitfotboll tagit fram en mycket väl genomarbetad öppningsplan som anger hur Elitfotbollen på ett tryggt och säkert sätt kan öppna arenorna när smittläget tillåter det. I denna öppningsplan för återgång till spel inför publik anger Svensk Elitfotboll att det i ett första läge är, när smittläget i Sverige tillåter det, möjligt att ta emot upp till 15% av arenornas kapacitet på sittplats, med ett maxtak på 3 000 åskådare på de stora arenorna.

För Falkenbergs FF och alla våra supportrar innebär detta följande:
På Falcon Alkoholfri Arena har vi 3078 sittplatser. Vid ett läge där vi kan nyttja 15% av dessa kan vi ta emot 461 sittande åskådare. Vi har nästan 1 000 sålda säsongskort och det är våra säsongskortsinnehavare som är prioriterade när publiken åter välkomnas till våra läktare. Förutsättningarna är därmed sådana att vid ett läge där vi kan nyttja 15% av sittplatserna kommer det inte vara möjligt att släppa in alla säsongskortsinnehavare samtidigt utan vi kommer att behöva fördela biljetterna över ett flertal matcher. Av denna anledning säljs tills vidare inga fler Säsongskort 2021.

Vad gäller för mig som säsongskorstinnehavare vid spel utan publik eller med reducerad publik?
Du kommer att bli erbjuden möjligheten att begära återbetalning vid tre tillfällen (fem matcher åt gången) under året. Återbetalning utgår mot det antal matcher som du inte får se på plats till följd av myndigheternas beslut om åskådarkapacitet. Superettan består av 15 hemmamatcher och eventuell återbetalning delas därför upp i femtondelar.

Undrar du över något får du gärna kontakta oss på biljett@falkenbergsff.se.

Vi önskar dig en Glad Påsk!