Norrby IF
FFF:s bortamatch mot BK Olympic var en chansfattig historia som slutade oavgjort, 0-0. Taylor Silverholt hade två bra lägen att avgöra matchen under slutkvarten, men matchen förblev mållös. Precis som i mötet i Falkenberg delade lagen på poängen.

Första halvlek var jämn och tajt. Ett tekniskt och rörligt BK Olympic var svårt för FFF att luckra upp. Godwin Aguda fick en bra målchans att pricka in ledningsmålet när hemmalagets målvakt var ute på vift, men då väntade Aguda för länge med skottet. Varken BK Olympic eller FFF fick det att stämma i och kring motståndarnas straffområde. Inga mål föll under den första halvleken.

I början av andra halvlek började det se något bättre ut för FFF:s del, men det blev mycket böljande spel fram och tillbaka. Det var först under sista kvarten som lagen lyckades skapa ordentliga målchanser. BK Olympic hade ett friläge där skottet gick en bit utanför och framförallt hade Taylor Silverholt två finfina lägen att ge FFF ledningen. När inhopparen Oliver Hintsa, som liksom Sewen Emilov kom in i 72:a minuten, fixade en frispark precis utanför straffområdet klev Silverholt fram – och sköt strax över ribban. Sedan fick han en ny, bra chans när målvakten återigen var långt ute. Men bollen lyftes då utanför bortre stolpen. Det blev inga mål i matchen utan båda lagen fick nöja sig med en poäng. FFF är såklart inte nöjt med kryss och insatsen, men supersviten är åtminstone intakt och är nu uppe i 16 matcher utan förlust.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Karlsson, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Taylor Silverholt – Robin Hofsö.

Text & foto: Eric Nilsson