Norrby IF
Mittfältaren/mittbacken Linus Dahl lämnar Falkenbergs FF efter två säsonger.

Linus Dahl kom till FFF inför förra säsongen men drabbades av skadeproblem och medverkade bara i nio matcher i superettan. Han svarade för ett fint nickmål i 1-1-matchen borta mot GIF Sundsvall under hösten. Inför denna säsong utsågs han till lagkapten efter en lovande försäsong. Under säsongen har han åkt in och ut ur startelvan. Det blev 26 matcher, varav tio från start, i division 1 södra. Han svarade för två målgivande passningar.

Linus Dahls sista match i FFF-tröjan blev kvalmatchen i Östersund i söndags. Han hade ett optionsår i kontraktet men FFF och Linus Dahl har gemensamt kommit överens om att gå skilda vägar. Linus har redan börjat på ett nytt jobb i Göteborgstrakten.
– Vi vill tacka Linus för allt han har bidragit med under sin tid i föreningen och vi önskar honom lycka till med hans nya utmaningar, säger FFF:s sportchef David Svensson.