Falkenbergs FF tog en obeskrivligt viktig trepoängare inför 2903 åskådare hemma mot GIF Sundsvall idag. FFF segrade med 2-0 och tog sig upp på säker mark i tabellen.

Falkenbergs FF inledde relativt piggt i värmen på Falcon Alkoholfri Arena. I 20:e minuten testade Jacob Ericsson GIF Sundsvalls målvakt Lloyd Saxton för första gången i matchen. Målvakten räddade till hörna, den gången. Åtta minuter senare tvingades han kapitulera. Bollen damp ner framför Robin Östlind, som klippte till och fick se bollen gå in vid högra stolpen. Ett fint avslut och ett fint och betydelsefullt mål för FFF. I 34:e minuten skulle Robin Östlind ligga bakom ytterligare ett mål. Östlind gjordes ner i straffområdet av Pol Roige och domare Glenn Nyberg pekade på straffpunkten. John Chibuike klev fram och dundrade snyggt in bollen. FFF gjorde det bra och höll nollan till paus.

I andra halvlek fortsatte FFF att kämpa på bra i solen. Efter tio minuter utgick målskytten John Chibuike och in kom Tobias Englund, som sedan bidrog med energi. GIF Sundsvall skapade en riktigt bra chans. Det var i 70:e minuten då Pa Konate fick så gott som öppet mål vid bortre stolpen, men sköt utanför. Minuten senare gjorde FFF sitt andra byte. Nsima Peter klev av och gjorde plats för Edi Sylisufaj. Och i 85:e minuten utgick Robin Östlind med kramp. Anton Wede kom in i hans ställe.

FFF höll undan utan större bekymmer efter en fin kämparinsats och inkasserade en ofantligt viktig trepoängare! Nu suger vi lite på den här karamellen innan vi laddar om för hemmamatchen mot Helsingborgs IF nästa lördag.