Torslanda IK
Falkenbergs FF ledde med 1-0 efter första halvlek och såg ut att gå mot tre poäng. Då kollapsade laget i andra halvlek och föll med 1-3 mot LSK. Första hemmaförlusten sedan hösten 2021 var ett faktum.

FFF ställdes mot ett mycket lågt stående LSK. Gulvitt hade mycket boll och skapade några fina målchanser. I 34:e minuten fick FFF utdelning då Melker Nilsson spelade fram Remo Gotfredsen Grgic, som prickade in sitt andra mål på två matcher. Även Godwin Aguda var nära att göra mål, men det stannade vid 1-0 i paus. I andra halvlek uppträdde FFF ängsligt och kollapsade helt. En fristående Jared Odenbeck nickade in 1-1 i 55:e minuten och sex minuter senare tittade FFF på när John Thomas Kamara fintade sig fram och sköt in bollen. FFF slängde in Oliver Hintsa och Lucas Sibelius. Med dryga kvarten kom en stor chans, men då tappade en helt fri Linus Borgström balansen i skottögonblicket. Istället kontrade LSK och fick straff sedan Tobias Helldén fällt en motståndare. Aulon Bitiqi satte 3-1 från elva meter. FFF bytte också in Oskar Christiansson och Melker Larsson. Men Gulvitt fick det inte alls att stämma i andra halvlek. LSK vann med 3-1 och FFF inkasserade sin första förlust på hemmaplan sedan 2021.

Christoffer Andersson är mycket besviken.
– Det var ingen bra insats. Första halvlek var inte speciellt bra heller. Vi fick kommandot genom att de lade sig lågt och kontrade på oss. Men jag tycker inte att vi skapade jättemycket, utan hade problem. Det var för dåligt passningstempo, för dålig energi på för många och en match där alldeles för många inte kom upp i sin normala standard. Det sprudlade inte. Energin var inte där. Jag ville se passion från spelarna, men tyckte inte jag såg det. Vi tryckte på det i halvtid, att vi ska sprudla, spela snabbare och ha bättre utgångspositioner så bollen snabbare kan gå dit vi vill. Andra halvlek är långt ifrån något vettigt överhuvudtaget. Det såg energifattigt ut. Jag frågade spelarna om det finns någon anledning till det. Har man förberett sig själv på ett sämre sätt får man tänka till. Det måste sprudla varje gång det är match och det gjorde det inte överhuvudtaget idag. De fick 1-1 på en hörna och sedan vet jag inte vad som hände i våra hjärnor. Spelarna fick inte energin vidare. Det är livsfarligt om någon skruvar ner någon procent. Det får inte hända. Vi måste leverera i varje match och det var alldeles för många som inte kom upp i nivå. Andra halvlek är en riktig besvikelse, säger huvudtränaren.

Så startade FFF:
Anton Andersson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Helldén, Adam Eriksson – Melker Nilsson, Christoffer Carlsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Remo Gotfredsen Grgic – Leonardo Farah Shahin