FFF fick en utvisning redan i nionde minuten och sedan fortsatte mardrömmen. När matchen var slut hade AIK vunnit matchen med klara 5-1.

Det var en viktig match för båda lagen. FFF hade chansen att skaffa sig ett bra slagläge i bottenstriden men tog den inte. Efter nio minuter kom Hampus Nilsson in sent i en närkamp och sparkade ner Rashidi med rött kort som följd. Johan Brattberg kastades in i handlingen och Christoffer Carlsson byttes ut. Tyvärr gjorde AIK mål nästan direkt efter bytet. Brattberg missbedömde bollen och Henok Goitom knoppade enkelt in bollen. Goitom gjorde också 2-0 i 33:e minuten. Brattberg räddade första avslutet men var utan chans när Goitom rullade in returen. Efter 45 minuter ledde AIK med 2-0 över ett decimerat FFF.

I början av andra halvlek hade Anton Wede en fin reduceringschans men sköt rakt på Janosevic. En kvart in i andra akten gjorde FFF sitt andra byte. Nsima Peter kom in istället för Kirill Pogrebnyak. I 70:e minuten gjorde AIK 3-0 sedan Tarik Elyounoussi fått stå ren och prickskjuta in bollen. Sju minuter senare gjorde Robin Östlind comeback. Han ersatte Marcus Mathisen. Två minuter därefter tittade FFF-försvaret på när Henok Goitom gjorde sitt tredje mål för kvällen. Det skulle också bli ett fjärde bara minuten senare när han vräkte in bollen med ett bra avslut.

I 84:e minuten skulle FFF till slut få in bollen. Nsima Peter tog sig förbi motståndarna och sköt snyggt in 1-5.  FFF fick slut på måltorkan, men det var tyvärr för sent i matchen. AIK vann komfortabelt på Falcon Alkoholfri Arena. För FFF:s del gäller det nu att repa mod väldigt snabbt och ta revansch borta mot Kalmar på lördag.