Laholms FK
Falkenbergs FF inledde väldigt piggt och ledde med 1-0 i paus, även om ledningen nog borde ha varit större. I andra halvlek kom Gais tillbaka och kvitterade. Matchen slutade oavgjort, 1-1.

Gais fick ett hyfsat läge i matchens första anfall men sköt utanför. Efter 13 minuters spel tog FFF ledningen. Adam Bergmark Wiberg drev upp bollen fint. Kalle Söderström servade sedan Anton Wede öppet mål i straffområdet. Wede rullade enkelt in ledningsmålet. FFF fick därmed en fin start inne i Rydahallen. Efter cirka 27 minuters spel fick Edi Sylisufaj ett jätteläge framför mål, men sköt utanför stolpen. I 34:e minuten var Anton Wede nära att dundra in bollen i bortre krysset, men kanonen gick precis utanför ramen. I slutminuterna testade Adam Bergmark Wiberg ett distansskott som gick en bit över ribban. Ett fartfyllt FFF var det bättre laget i första halvlek och kanske borde ledningen ha varit större i paus.
– Målet var snyggt, men det andra hade varit ännu snyggare, sade Anton Wede med ett leende i paus.

Fyra minuter in i andra halvlek slarvade FFF lite defensivt och Gais fick ett bra läge, men skottet räddade Viktor Noring utan problem. I 55:e minuten gjorde Noring ett bra ingripande på ett närskott. 13 minuter senare gjorde FFF sitt första byte i matchen. Elliot Hintsa kom då in istället för Kalle Söderström. Minuten efter avlossade Edi Sylisufaj ett skott utifrån som tvingade Mathias Karlsson till en bra räddning. Gais fick sedan lite mer att säga till om. Med dryga kvarten kvar byttes Christoffer Carlsson och Lucas Sibelius in. Anton Wede och Matthew Garbett klev av. Strax därefter kvitterade Gais. FFF, som dittills varit starkt försvarsmässigt, fick inte riktigt koll på situationen och Gais rann igenom och kvitterade.

Med elva minuter kvar byttes Oskar Christiansson in i Adam Bergmark Wibergs ställe. Det blev inga fler mål. Matchen slutade 1-1. FFF gjorde en fin första halvlek men hade det lite svårare i andra halvlek.

– Jag är nöjd med de första 60 minuterna. Vi spelade bra och hade en helt annan stabilitet än i de tidigare matcherna. Vi hade flera bra lägen, så den första timmen är jag nöjd med. Sen tappade vi lite i organisation och ork, vilket var synd, säger Hasse Eklund.
Han är nöjd med Kalle Björklunds debut.
– Han var stabil och bra bakåt. Han var rejäl. Han kommer bli ännu bättre ju mer han kommer in i det. Det var en klart godkänd debut, säger huvudtränaren.