Falkenbergs FF höll nollan och knep en poäng hemma mot IK Sirius i afton.

FFF gjorde en fin första halvlek mot IK Sirius och var vid flera tillfällen nära att ta ledningen i matchen. Tibor Brink Joza och John Björkengren var närmast ett ledningsmål. Tyvärr saknades det sista för att kunna förpassa bollen i nät. Bortalaget saknade klara målchanser och ställningen var 0-0 i paus.

FFF fortsatte att spela bra fotboll i andra halvlek men hade fortsatt svårt att lyckas inne i boxen. Mittbacken Carl Johanssons avslut var nära att resultera. Det tog i utsidan av stolpen. Allsvenske debutanten Johan Brattberg stod välplacerad och gjorde en bra räddning på Mohammed Saeids nick i slutminuterna. Annars skapade inte IK Sirius mycket att tala om. Inget av lagen lyckades spräcka nollan och matchen slutade mållös.

Noterbart är att Robin Östlind gjorde allsvensk debut i FFF-tröjan när han byttes in i 71:a minuten istället för Tobias Englund. FFF tar med sig att förlusttrenden sprack och laddar nu om inför bortamatchen mot GIF Sundsvall på måndag.

Foto: Robert Boman & Glenn T Unger

Bildspel