FC Trollhättan
Falkenbergs FF avgjorde matchen mot Kalmar FF i 94:e minuten – trodde alla. Men domarteamet dömde dock bort segermålet och matchen slutade 0-0…

Första halvlek var tämligen chansfattig. Laget vid havet hade några hyfsade chanser, men lyckades inte spräcka nollan. Bland annat hade Edi Sylisufaj ett bra läge utan att lyckas hitta rätt och Carl Johansson hade en nick precis utanför. 0-0 stod sig till pausvilan.

Kalmar FF skapade inte heller särskilt mycket av värde i matchen. Det som man kan räkna som en målchans var ett markskott som räddades av Johan Brattberg. Den stora FFF-chansen skulle komma på övertid. Klockan tickade upp mot 94 minuter när FFF lyfte in en frispark. Bollen stöttes i mål och jublet visste inga gränser. Problemet var att domarteamet hittade en offside och dömde bort målet. Matchen slutade därmed tyvärr mållöst, 0-0. Ingen kan anklaga FFF för att ha flytet på sin sida hittills i år.

Positivt var att Mergim Laci hoppade in och var pigg i sin allsvenska debut. Nu väntar ett nästan en månad långt uppehåll innan Elfsborg väntar på hemmaplan.

Foto: Robert Boman & Glenn T. Unger