Laholms FK
Offensive mittfältaren Pontus Carlsson är klar för Falkenbergs FF. 19-åringen lånas in från Halmstads BK och är spelklar direkt.
– Det känns riktigt bra. Det ska bli väldigt kul att spela för FFF, säger Pontus Carlsson.

Förra säsongen gjorde Hyltebrukssonen allsvensk debut mot IFK Norrköping.
– Det var något som man hade strävat efter och gav en boost, säger han.
Nu är det FFF som gäller. Det hela har gått snabbt, men för Pontus Carlsson rådde det ingen tvekan om att han ville spela för FFF i år.
– Det kändes väldigt positivt direkt när jag fick höra om det. Det känns som rätt val och ska bli riktigt roligt. Jag följde FFF när jag var liten. Jag och morfar brukade åka och kolla på FFF när de låg i allsvenskan. Det är en fin klubb med en fin anläggning. Nu vill jag spela bra fotboll med laget och vara med och bidra. Sedan hoppas jag att vi når superettan också, säger Pontus Carlsson.
Han berättar konkret vad han vill tillföra till FFF:
– Jag vill bidra med mycket kreativitet och bidra på sista tredjedelen, där jag kan bryta mönster och göra poäng. Jag vill göra mål och assist.

Pontus, som kan spela både yttermittfältare och centralt, tror att FFF:s sätt att spela fotboll kommer passa honom utmärkt.
– Det är stora skillnader i sättet som FFF och HBK spelar fotboll på. FFF är mer bollförande och spelar mer anfallsfotboll. FFF spelar fin fotboll och vill alltid ha bollen, det är bara positivt, säger 19-åringen.
Han känner Remo Gotfredsen Grgic sedan tidigare och kommer att bära tröja nummer 20. Redan imorgon gör han sin första träning med sina nya lagkamrater.
– Det ska bli riktigt roligt. Jag känner att jag har gjort bra träningar med HBK på sistone. Jag är redo för spel, sedan får vi se när det blir. Förhoppningsvis har jag stora chanser till speltid. Men det gäller att prestera också och visa att man ska få spela.
Utanför planen beskriver han sig som en lugn och snäll kille.
– Jag är rätt bra på pingis också. Jag kanske får visa vad jag går för på pingisbordet i FFF:s omklädningsrum, haha.

Lånet gäller året ut men båda klubbar har möjlighet att avbryta lånet i sommar. FFF:s sportchef David Svensson är mycket glad över att få in Pontus Carlsson i truppen strax innan seriestart.
– Vi är väldigt nöjda med att Pontus kommer till oss på lån från HBK. Det är en kvick och teknisk spelare som kan spela både centralt och på kanterna och med Pontus som tillskott stärker vi truppen inför seriestarten, säger David Svensson.

Varmt välkommen till FFF, Pontus!