BK Astrio
FFF tog en mycket viktig seger hemma mot IK Oddevold. Gulvitt vann med 2-0 efter mål av Leonardo Farah Shahin och Tim Stålheden.
– Det var en rättvis seger, utan snack, säger huvudtränare Christoffer Andersson.

FFF inledde matchen riktigt bra och spelade fin fotboll under första halvtimmen. FFF fick först ett ledningsmål bortdömt för offside. Men i 18:e minuten kunde IK Oddevold inte stå emot längre. Leonardo Farah Shahin nickade då in 1-0 efter inlägg från Adam Eriksson. IK Oddevold skapade två chanser men då svarade Tim Erlandsson för två fina ingripanden. Den sista var svettig och räddade FFF:s 1-0-ledning. Gulvitt ledde med ett mål i paus.

I början av andra halvlek var det jämnt spel. Spelet böljade fram och tillbaka, men IK Oddevold tilläts inte skapa särskilt mycket av värde. I 64:e minuten drog FFF nytta av en fast situation. Leonardo Farah Shahin stod för assisten och Tim Stålheden prickade in sitt sjätte mål för säsongen. Mycket imponerande av en mittback. Med 20 minuter kvar av matchen bytte FFF in Oliver Hintsa och sex minuter senare äntrade Rasmus Andersson och Oskar Christiansson planen. FFF, som också bytte in Melker Larsson under slutminuterna, kämpade riktigt bra och släppte inte IK Oddevold ”över bron”. FFF vann med 2-0 och krympte nu  avståndet till Uddevallalaget till fem poäng.

– Det var riktigt skönt. Spelarna hade bestämt sig för att detta var en match som vi skulle vinna. Många hade bättre bollbehandling än på länge. Det var en rättvis seger, utan snack. De hade några lägen i första och det var några stökiga situationer i andra halvlek, säger huvudtränare Christoffer Andersson.
Han är nöjd med hela laget.
– Tim gjorde några bra räddningar. Hela backlinjen gjorde ett bra jobb. Tim och ”Gabbe” gjorde ett väldigt bra jobb ihop. Melker Nilsson var ett monster från början till slut. ”Leo” såg fin ut. Aguda hittade rätt i bollbehandlingen och ”Wille” kom in med kreativitet. Många var bra. Jag kan inte ta bort någon idag, säger Christoffer Andersson.
Tim Stålheden har alltså gjort sex mål som mittback.
– Det är rätt sjukt egentligen! Men vi gör många saker rätt på fasta situationer. När leveranserna är bra blir det farliga situationer.
Han är glad över att FFF befäste andraplatsen och krympte avståndet till förstaplatsen.
– Det var skönt att slå IK Oddevold. Vi visade att vi är ett väldigt bra lag när vi ser ut så som vi vill göra. Vi fick många bollvinster tack vare vårt press-spel, som var bra. Nu sätter vi lite tryck på IK Oddevold. Vi visar att vi ska vara där uppe! säger ”Chrisse”.

Here we go!