Torslanda IK
FFF studsade tillbaka från premiärförlusten och besegrade idag Lilla Träslöv med 6-2 på bortaplan.

Lilla Träslöv tog ledningen men FFF var spelförande och kunde också kvittera innan paus genom Emma Larsson. I andra halvlek gjorde Emma Larsson och Klara Helgesson två baljor var och Stina Wisén fyllde på med ett mål. FFF vann till slut bortapremiären med 6-2 – efter ett riktigt målkalas. Glädjen var stor i FFF-lägret efteråt.

– Det märktes på hela laget vilken skön trea det här var. En bra genomförd match. Vi pratade väldigt mycket innan matchen om att det är vi som ska bestämma villkoren och tempot i matchen, vilket vi gjorde från start och bortsett från två kanonskott från Lilla Träslöv som resulterade i mål så var det vi som styrde den här matchen. Vi gjorde det via ett kontrollerat passningsspel och en stor vilja till att löpa in i de farliga ytorna, vilket resulterade i fler skapade målchanser och mål, säger huvudtränare Robin Östlind.

Segern satt perfekt för FFF.

– Jag är väldigt nöjd över att vi kunde studsa tillbaka på det här sättet efter premiären och göra en bra insats. Den här vinsten ger självförtroende till truppen som förhoppningsvis bara kommer växa till nästa match, säger coachen.

Startelvan:
1 Alice Larsson