Kristianstad FC
Falkenberg FF:s U21-lag besegrade idag ett ungt Malmö FF på Falkenbergs IP. FFF ställde ett starkt lag på benen och vann med 2-1.

FFF startade enligt följande:
Johan Brattberg – Hampus Svensson, Mohammad Ahmadi, Ludvig Johansson, Gabriel Johansson – Johan Lassagård, Passi Prudence, Anton Wede, Robin Östlind – John Chibuike, Edi Sylisufaj.

FFF inledde starkt och gjorde 1-0 redan efter två minuter. Edi Sylisufaj gjorde målet och Johan Lassagård stod för passningen. Minuten före paus utökades ledningen till 2-0 genom nyss nämnde Johan Lassagård.
– Jag knorrade in ett skott med vänstern efter en retur i straffområdet, säger ”Lassa” om sitt matchavgörande mål.

MFF-spelaren Laorent Shabani reducerade i 65:e minuten men FFF höll undan och tog sin första seger i U21 allsvenskan södra vår.
– Jag är nöjd med grabbarna. Det är alltid meriterande att slå ett lag som MFF. Jag tyckte stundtals att spelet var bra. Det var ganska svårspelat i blåsten. Skönt med första U21-vinsten, säger tränare Jonas Axeldal.

Nästa U21-match spelas borta mot Kalmar FF om en vecka.