Falkenbergs FF föll tungt hemma mot Stafsinge IF i derbyt. Gästerna vann med klara 4-0.

Lydia Schough gav Stafsinge ledningen redan efter tre minuters spel och bara fem minuter senare gjorde Anneli Bengtsson 2-0. FFF hade några målchanser men fick inte in bollen.
– Vi var inte med från start. Resultatet av det var att Stafsinge fick två enkla mål. Sedan ryckte vi upp oss mellan minut 20 och 40. Efter ett ordentligt snack i paus gick vi ut och spelade riktigt bra och tog över matchen. När deras 3-0 kom efter en kontring i andra tappade vi tron på oss själva. Vi kommer att vända trenden och ska jobba med att bygga upp självförtroendet och fysiken i sommar under uppehållet som kommer efter den sista matchen, den 1 juli borta mot Qviding. Man glömmer lätt att vi har har en genomsnittsålder på 18-19 år i detta goa gäng och vi mötte ett mycket äldre och mer rutinerat lag i Stafsinge. Glad midsommar till er alla, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.
3-0-målet föll i 65:e minuten och det senare i 84:e minuten.

Startelvan:
Alice Larsson – Tyra Johansson, Molly Qvarford, Nora Juraskovic, Felicia Bergbom – Emelie Bergbom, Tuva Persson, Tea Ekman, Tuva Ullstadius – Agnes Juraskovic, Stina Wisén.