Norrby IF
I eftermiddags spelade Falkenbergs FF genrep mot Fredrikstad i Norge. Det gick inte som FFF ville utan det blev förlust med 0-2.

FFF tvingades till en ändring i startelvan nära avspark på grund av en lättare skada på Carl Johansson. Per Karlsson ersatte honom i startelvan, som så ut enligt följande:
Hampus Nilsson – Tibor Brink Joza (K), Per Karlsson, Tobias Karlsson, Jacob Ericsson – Kalle Söderström, Marcus Mathisen, Anton Wede, Tobias Englund – Christoffer Carlsson, Kirill Pogrebnyak.

Norrmännen började matchen bäst och var det bättre laget under den första halvleken. Efter drygt 20 minuters spel gjorde Kjell Rune Sellin 1-0 efter en miss i FFF-försvaret och två minuter före paus forcerade Maikel Nieves in en retur fram till 2-0 för hemmalaget.

FFF försökte få till en reducering i andra halvlek, men hade det svårt inne i boxen. I 87:e minuten tilldömdes FFF en straff. Men det ville sig inte då heller. Edi Sylisufaj slog straffen i stolpen och fick inte ordning på returen.

– Det var ett nyttigt genrep där vi blev tagna på sängen av ett aggressivt och fysiskt spelande Fredrikstad. Matchen visade alldeles för många spelare som inte var klara till 100 procent och då är vi inte tillräckligt bra för att vinna matcher mot en motståndare som hade mer motivation än oss idag, säger huvudtränaren Hasse Eklund och fortsätter:
– Vårt försvarsspel var svagt med dåligt presspel och anfallsspelet saknade den struktur som vi övar på vecka ut och vecka in. Summa summarum är att det är bättre att käftsmällen kom nu och vi får chans att rätta till problemen innan Örebro och så får vi se till att attityden är fullkomlig över 30 omgångar i allsvenskan.
Han ger lugnande besked om Carl Johansson:
– Det är ingen större fara. Han fick en smäll på träningen igår och den kändes av på matchuppvärmningen. Då ville vi inte chansa inför premiären.

Foto: Lollo Skagerfält