Omtyckte trotjänaren Per Karlsson lämnar Falkenbergs FF efter sju säsonger. ”Pärlan” erbjuds inget nytt kontrakt av klubben.

Sammanlagt gjorde Per Karlsson 123 seriematcher och nio mål för FFF. Förra året startade han i 25 seriematcher och i år blev det 17 allsvenska matcher från start. Den lojale försvararen var med om två allsvenska avancemang (”Pärlan” gjorde dessutom ett av målen i uppflyttningsmatchen mot Ängelholms FF 2013) och fyra allsvenska säsonger under sin tid i klubben. Han är mycket uppskattad både inom klubben och bland supportrar för sin inställning och för att han spelar med stort hjärta för klubben.
– Per kom till oss 2013 och har varit högst delaktig i den fantastiska resa Falkenbergs FF har gjort sedan dess. Oerhört lojalt har han spelat på samtliga positioner i backlinjen och även vid behov stöttat upp på mittfältet. Per har alltid gjort sitt bästa på träning och match och varit en fantastisk person i gruppen, men tyvärr har allting ett slut. Vi önskar Per lycka till i framtiden både som fotbollsspelare och utanför fotbollsplan, säger FFF:s sportchef Håkan Nilsson.