Norrby IF
Falkenbergs FF:s U21-lag föll med 2-4 borta mot Varbergs BoIS i U21-allsvenskan. Lorik Ademi och Godwin Aguda svarade för FFF:s mål.

Varbergs BoIS gick fram till 3-0 i första halvlek innan Lorik Ademi kunde reducera med ett fint frisparksmål. BoIS ledde med 3-1 i paus. Sex minuter in i andra halvlek reducerade FFF på nytt. Godwin Aguda forcerade då in bollen efter förarbete av Nsima Peter. Varbergs BoIS punkterade matchen genom Des Kunst i 75:e minuten och vann matchen med 4-2.

– Jag tycker att vi gjorde en ganska svag första halvlek. Vi hade svårt för att spela oss loss från deras presspel. Och hade lika svårt att få tag på dem. Vi gjorde en bättre andra halvlek. Men totalt sett så ska vi göra det bättre, säger tränare Jonas Axeldal.

Så startade U21:
Tim Erlandsson – Linus Dahl, Mohammad Ahmadi, Melker Larsson – Umar Bala Muhammed, Godwin Aguda, Christoffer Carlsson, Tobias Englund – Lorik Ademi – Nsima Peter, Kwame Kizito