Kristianstad FC
Under tisdagen spelade FFF en U21-match borta mot Jönköpings Södra. FFF vann med 2-1 efter mål av Kalle Söderström och Axel Norén.

Falkenbergs FF:s mål vaktades av Johan Brattberg. Backlinjen bestod av Melker Larsson, Axel Norén, Mohammad Ahmadi och Gustav Johansson. På mittfältet huserade Rasmus Fridolf, Lorik Ademi och Linus Dahl och längst fram bildade Kalle Söderström, Elliot Hintsa och Anton Wede fronttrio.

FFF fick en bra start på matchen och tog ledningen genom Kalle Söderström. Kantspringaren bröt ett uppspel och lobbade sedan kyligt bollen över målvakten. FFF gjorde också 2-0 sedan Axel Norén forcerat in en fin hörna från Lorik Ademi. I slutminuterna reducerade Jönköpings Södra, men de kom inte närmare än så. FFF vann med 2-1 på Jordbrovallen i Jönköping.

– Vi gjorde en okej insats och det var stundtals bra spel. Johan Brattberg och backlinjen får lite extra beröm, säger tränaren Jonas Axeldal.