Norrby IF
Förra helgen besegrade Falkenbergs FF Lunds BK med 3-1 på bortaplan. Nu har FFF laddat om batterierna till max och är fullt förberedda inför vårsäsongens sista match hemma mot Ängelholms FF imorgon kväll.

– Vi hoppas att det kommer vara massor av energi i grabbarna i sista vårmatchen. Jag är optimist. Vi är i bra form, vi är väldigt sugna på en seger och vi vill visa att vi är bättre än Ängelholm. Det hade varit riktigt skönt med en sista bra prestation under våren. Det är midsommarhelg och varmt väder och vi har förberett oss på bästa sätt. Vi är laddade för kvällsmatch imorgon, säger Christoffer Andersson.
Ängelholms FF har hittills övertygat och parkerar på femte plats i tabellen. De har spelat ihop 26 poäng, jämfört med FFF:s 21.
– Ängelholm har styrkor, framförallt i forwardsparet. Johan Oremo har rutin i massor och har bra avslut både på huvudet och längs backen. Och Emil Åberg bredvid har jag haft själv. De är inte rädda för att ta dueller och vara jobbiga att möta. Det blir en utmaning att hantera dem, men det ska vi kunna göra på ett bra sätt, säger huvudtränaren och fortsätter:
– De har också en styrka i yttermittfältet. De har rejäla pjäser där och också några lite mindre spelare. Vi får se vilka de väljer att ställa upp med. Jag hoppas att vi får snurr på vårt passningsspel och kan ställa otroligt många frågor till deras försvar och göra det jobbigt för dem.

FFF är inne i en bra trend och har spelat sju raka matcher utan att förlora.
– De vinner där uppe hela tiden men vi ska inte stressa upp oss över det. Anledningen till sviten är att vi har blivit bättre och tagit steg. Vi ska se till så att vi på olika sätt är bättre än motståndarna och få välförtjänta trepoängare. Vi är förtjänta av den här sviten. Sen kan man alltid gräma sig över tidigare resultat under våren, men vi ska inte fokusera på det utan på vår utveckling. Vi har utvecklats mycket under våren och det har satt sina spår. Spelet har utvecklats och många spelare har blivit bättre, säger Christoffer Andersson.
Han tror att värmen kan påverka matchbilden, men vill helst att FFF ska kontrollera händelserna i så stor utsträckning som möjligt.
– Jag hoppas att vi är spelsugna och kan ha ett bollinnehav och passningsspel som kan trötta ut dem ju längre matchen går. De har ett enklare spel, med bollar och skarvar upp på Oremo, som vi måste hantera. De saknar kreatören Christian Ljungberg på innermittfältet. Det kan nog skada dem något.
FFF får tillbaka Tim Stålheden från avstängning. Kwame Kizito är alltjämt lårskadad och Carl Martinsson korsbandsskadad. Ytterligare en spelare saknas imorgon.
– Tobias Karlsson var tillbaka från problemen med baksidan, men fick sedan feber och är inte aktuell för spel imorgon, meddelar ”Chrisse”.

Truppen som ska bärga segern:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson
88. Oskar Christiansson
99. Elliot Hintsa

Måndagskvällens match startar klockan 19.00 hemma på Falcon Alkoholfri Arena. Nu ser vi till att tillsammans stänga våren på bästa sätt!