IF Centern
Offensive mittfältaren Wilhelm Ärlig, 23, ådrog sig en korsbandsskada i derbyt borta mot Tvååkers IF i helgen och kommer att opereras.

”Wille” blev snabbt en publikfavorit förra säsongen, då han öste in mål och poäng. I år har han noterats för fem mål och åtta assist. Han stod för en hockeyassist till första målet i derbyt i lördags och serverade Leonardo Farah Shahin öppet mål vid andra målet. Dessvärre skadade Wilhelm Ärlig knäet senare i andra halvlek och byttes ut med kvarten kvar att spela. Efter magnetkamera-undersökning och ytterligare undersökningar kan vi tyvärr konstatera att främre korsbandet i knäet är av. Wilhelm Ärlig har därmed spelat färdigt för säsongen.
– Det är såklart extremt tråkigt att missa de sista, avgörande matcherna men framförallt vetskapen av att inte kunna göra det man brinner för på ett tag. Det finns inte mycket att göra mer än att rehaba noggrant för att sen komma tillbaka starkare, säger Wilhelm Ärlig.

Hela föreningen önskar ”Wille” lycka till med rehaben och längtar efter att få se honom ute på plan igen!