Anfallaren Kwame Kizito gjorde efterlängtad comeback i U21-matchen mot Örgryte IS. Men det blev förlust med 0-1 för Gulvitt denna gång.

William Svensson gav ÖIS ledningen efter 23 minuters spel i första halvlek. Det skulle visa sig bli matchens enda mål på Falcon Alkoholfri Arena. Det var en relativt chansfattig match där FFF föll med 0-1. Härligt var att Kwame Kizito kom in i 62:a minuten och fick en halvtimme på planen i comebacken.
– Jag tycker att insatsen totalt sett var okej. Jag tycker inte att det är en match som vi ska förlora. Men samtidigt så skapade vi inte tillräckligt med chanser. Det är jättekul att Kwame är tillbaka i spel efter sin skada. Och även Carl Martinsson spelade. Båda gjorde det okej, säger tränaren Jonas Axeldal.
– Det kändes riktigt bra att vara tillbaka, då jag varit borta så länge, säger Kwame Kizito efter comebacken.

Så startade FFF:s U21-lag mot ÖIS:
Johan Brattberg – Melker Larsson, Axel Norén, Mohammad Ahmadi, Linus Borgström – Lorik Ademi, Linus Dahl, Melker Nilsson – Elliot Hintsa, Oliver Hintsa, Anton Wede.
Inhoppare: Carl Martinsson, Kwame Kizito, Lucas Sibelius, Oskar Christiansson.