Anfallaren Kwame Kizito fick fjolårssäsongen förstörd av en korsbandsskada. Imorgon gör han efterlängtad comeback i en U21-match hemma mot Örgryte IS, som ju FFF besegrade i superettan i lördags.

Den ghananske anfallaren värvades in från BK Häcken inför förra säsongen, men säsongen tog slut redan i 69:e minuten i premiären mot sin tidigare klubb. Korsbandsskadan har hållit honom borta från spel sedan dess. De senaste veckorna har Kwame Kizito kört för fullt på träning och är nu redo för comeback! Han inleder på bänken och är redo för inhopp när FFF:s U21-lag klockan 17.00 imorgon tar emot ÖIS på Falcon Alkoholfri Arena.
– Det känns riktigt bra att vara tillbaka på planen efter en långvarig skada. Det har inte varit enkelt för mig, men jag ger aldrig upp. Jag har verkligen arbetat hårt för att komma tillbaka, så jag är väldigt glad över att få spela min första match sen skadan imorgon. Kroppen känns bra, säger 24-åringen.
Han hoppas få göra comeback i A-laget inom kort.
– Med tanke på hur hårt jag jobbar på träning och hur kroppen känns så tror jag att det blir väldigt snart, säger Kwame Kizito.
Hans mål med säsongen är tydligt.
– Mitt mål är att komma tillbaka till A-laget och jobba tillsammans med mina lagkamrater och pusha laget framåt, säger strikern.

Så startar FFF:s U21-lag mot ÖIS imorgon:
Johan Brattberg – Melker Larsson, Axel Norén, Mohammad Ahmadi, Linus Borgström – Lorik Ademi, Linus Dahl, Melker Nilsson – Elliot Hintsa, Oliver Hintsa, Anton Wede.

HN sänder Kwame Kizitos comeback-match.