Det blev tyvärr en tuff 0-1-förlust för Falkenbergs FF i värmen mot Varbergs BoIS i division 2-derbyt på Falcon Alkoholfri Arena.
Det blev en chansfattig match i värmen. Matchen var mållös i paus och i andra halvlek tryckte Varbergs BoIS in matchens enda mål. FFF hade förtvivlat svårt att skapa målchanser och lyckades inte få in en kvittering.
– Det blev en tung förlust idag. Vi hittade inte rätt i vårt passningspel och skapade därför lite framåt.  Men vi får gnugga vidare och försöka få till det. Som vanligt så tog tjejerna jobbet i 90 minuter så orken är det inget fel på, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.
Så startade FFF i derbyt:
Milla Svensson – Tea Ekman, Tyra Johansson, Molly Qvarford, Felicia Bergbom – Agnes Juraskovic, Agnes Wederbrand – Emma Larsson, Stina Wisén, Tuva Ullstadius – Klara Helgesson