Falkenbergs FF tappade poäng mot Ängelholms FF senast. Imorgon väntar topplaget IK Oddevold på hemmaplan.
– Vi är revanschsugna både utifrån att vi inte vann senast och förlusten mot IK Oddevold tidigare i år, säger huvudtränaren Christoffer Andersson.

FFF tog lite ledigt efter den tuffa period som avslutades med matchen mot Ängelholms FF i tisdags. Men under fredagen och lördagen har FFF kört igång och tränat för fullt igen.
– Det såg helt okej ut idag. Vi fick en träning i värmen där vi gick igenom det sista inför matchen. Vi känner oss redo för imorgon. Det finns en revanschlusta. Även om det fanns grejer som vi hade kunnat görat bättre så tycker jag att vi var värda segern med råge. Vi spelade i 90 minuter och var det klart bättre laget. Men det var en svår bortamatch och de har sin hemmasvit av en anledning, säger Christoffer Andersson.
Nu har laget laddat om och det är fullt fokus på toppfajten mot IK Oddevold imorgon.
– Ett oavgjort resultat är inte hela världen om man studsar tillbaka direkt. IK Oddevold är rejäla, välskolade och bra som lag. De är sammansvetsade och väloljade med Rikard Nilsson som tränare. Men vi är ett helt annat lag nu än när vi mötte dem i början av säsongen och går givetvis för tre poäng, säger huvudtränaren.

Robin Hofsö är tillbaka i truppen igen. Viktige mittfältskuggen Melker Nilsson är dessvärre sjuk och missar matchen. Och Oskar Christiansson kommer imorgon att spela med Ullared istället, för att få värdefull speltid för sin utveckling.
– Det är tufft för mig att ta ut matchtrupper nu, i vår fungerande miljö. Det är många spelare som har visat mer och mer av sina egenskaper, säger ”Chrisse”.
Han har en uppmaning till publiken:
– Skippa Skrea strand och kom och stötta oss. Ni behövs, så kom och ta en hamburgare och heja fram oss!

Följande 18 spelare ingår i matchtruppen:
1. Tim Erlandsson
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
30. Godwin Aguda
33. Melker Larsson

Mot en ny seger och tolfte raka matchen utan förlust! Matchstart 16.00 – vi ses på FAA!