Norrby IF
Det blev en tung 0-2-förlust mot Oddevold i bortapremiären i söderettan. Hemmalaget tog ledningen redan i första minuten och utökade ledningen efter en kvart. FFF kom aldrig tillbaka efter den tuffa starten.

FFF fick en mardrömsstart på matchen. Inte ens en halv minut var spelad när Oddevold tog ledningen. Gulvitt var stökiga i försvarsspelet och Carl Lext rakade in bollen bakom ett passivt FFF. Uppförsbacken blev ännu mer brant när Axel Pettersson sköt ett skott som touchades och inte kunde motas av Tim Erlandsson. Däremellan hade Robin Hofsö haft en skaplig kvitteringschans. FFF hade annars förtvivlat svårt att komma in i matchen ordentligt och komma till ordentliga målchanser. Oddevold ledde välförtjänt med 2-0 i paus.

Ledarstaben gjorde tre byten i paus. Adam Eriksson, Tobias Karlsson och Wilhelm Ärlig kom in samtidigt som Melker Nilsson, Gabriel Johansson och Robin Hofsö hade spelat färdigt. FFF möblerade om i ett hopp om att skapa en nytändning i laget. Och det blev något bättre. Men FFF skulle ändå få se sig nollat. Närmare än Tobias Karlssons stolpnick kom aldrig FFF, som föll med 0-2 i bortapremiären. Inbytte Oskar Christiansson, som ersatte Oliver Hintsa i 81:a minuten, hade också ett fint läge på tilläggstid. Men det ville sig inte alls för FFF, som inte fick mycket att stämma denna söndag. Nu gäller det att slicka såren inför en ny bortamatch mot Vänersborgs IF nästa helg!

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Gabriel Johansson, Melker Larsson – Christoffer Carlsson, Linus Dahl – Melker Nilsson, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Robin Hofsö

Foto: Lollo Skagerfält