Kristianstad FC
Trots framsteg i spelet och en bra insats fick FFF nöja sig med 1-1 och endast en poäng borta mot Ariana FC.

FFF valde att göra flera förändringar i startelvan. Tim Erlandsson var tillbaka i mål och både Oskar Christiansson och Lucas Sibelius fick chansen från start. FFF kom ut med bra energi och det var Oskar Christiansson som fick matchens första målchans. Efter en kvart blev han helt fri men sköt utanför bortre stolpen. I slutet av första halvlek var det Leonardo Farah Shahins tur att få ett riktigt bra läge, men då räddade målvakten Melker Ellborg. Ariana FC tilläts inte skapa något under de första 45 minuterna.

FFF hade bra kontroll på matchen i början av andra halvlek och tryckte på för ett ledningsmål. I 65:e minuten gjorde Gulvitt ett byte. Oliver Hintsa ersatte Oskar Christiansson. Fem minuter senare gav Hintsa FFF ledningen. Oliver fick en fin passning av Tim Stålheden i djupled och lobbade sedan bollen över utrustande Melker Ellborg. Tyvärr lyckades Ariana FC pricka in en kvittering i 78:e minuten genom ett lågt distansskott av Lukas Minter Wettergren. Det var hemmalagets första målchans i matchen. FFF bytte in först Rasmus Andersson och sedan Wilhelm Ärlig. ”Wille” var direkt efter att han kommit in nära att hitta rätt med en frispark, men bollen smet utanför bortre stolpen. FFF tryckte på och fick sånär utdelning i 89:e minuten. Wilhelm Ärlig gick på avslut. Melker Ellborg räddade men släppte retur. Godwin Aguda var först på returen och nickade mot mål, men då räddade Ellborg på nytt. I slutsekunderna fick Godwin Aguda en ny möjlighet men sköt då utanför. Snöpligt nog fick FFF nöja sig med en poäng i Malmö.