Norrby IF
Falkenbergs FF:s U21-lag spelade ikväll 1-1 mot Norrby på hemmaplan. Anfallaren Nsima Peter stod för FFF:s kvittering i det oavgjorda mötet.

Den första halvleken saknade inte målchanser, men förblev ändå mållös. Det enda som antecknades i protokollet var en varning på Nsima Peter. Tre minuter in i andra halvlek tog gästerna Norrby ledningen med 1-0 tack vare en fullträff av Melvin Andersson. FFF kämpade sig tillbaka och fick in en kvittering efter 63 minuters spel. Då var det ovan nämnde Nsima Peter som höll sig framme på en målvaktsretur och blev målskytt. Några fler mål blev det inte utan U21-matchen slutade oavgjort, 1-1.

– En match med ganska stor intensitet, men lite sämre kvalitet. Det är viktigt att spelarna tar med sig saker som de inte klarar av att göra fullt ut på match och tränar på det under träningsveckorna. Och att man gör det varje vecka för att lyckas, säger tränare Jonas Axeldal.

Startelvan:
2. Godwin Aguda