Falkenbergs FF mötte IF Centern på bortaplan under fredagskvällen. FFF tog ledningen genom Agnes Wederbrand i slutet av första halvlek och ledde fram tills elva minuter återstod av ordinarie tid.

FFF hade en tuff inledning på matchen och i 27:e minuten tvingades målvakten Milla Svensson kliva av efter att ha fått ett knä i huvudet. Det var mycket böljande spel men efter den första halvtimmen höjde sig FFF. Gulvitt tog också FFF ledningen i 41:a minuten sedan Agnes Wederbrand hittat rätt med ett bra avslut. Det blev det enda målet i första halvlek. FFF inledde andra halvek med mycket boll och gjorde det bra. FFF ledde fram till den 79:e minuten, då IF Centern kvitterade genom Julia Bengtsson. Chanser saknades inte men det blev inte fler mål i matchen på Kärlekens IP. 1-1 blev slutresultatet.

– Vi mötte ett IF Centern som har blivit klasser bättre än senaste säsongen. De har många nya spelare ifrån HBK samt BK Astrio som har fått upp kvaliteten. Det tog 30 minuter för oss att komma in i matchen. IF Centern satte väldigt hög press och lyckades störa tjejerna i uppspelen. Samtidigt hade vi väldigt mycket boll och spelade långa stunder ut IF Centern. Under de sista 15 minuterna höjde vi oss började spela riktigt bra fotboll. Inte helt otippat så tog vi ledningen genom Agnes Wederbrand, säger huvudtränare Robin Östlind och fortsätter:
– Vi började andra halvlek som vi avslutade den första. IF Centern fick inte låna bollen speciellt mycket. IF Centern gjorde 1-1 i sluten av matchen, vilket var onödigt. Men om man ska summera matchen så åkte vi ifrån Kärlekens IP med en helt okej känsla. Vi känns väldigt trygga i försvarsspelet och i uppspelen. Det är sista tredjedelen som vi kommer att jobba mycket med de närmsta veckorna. En bra laginsats som vi ska bygga vidare på, säger Östlind.