Det var helt enkelt inte FFF:s dag. Trots att Gulvitt radade upp målchanser och under långa stunder dominerade matchen blev det en sur 1-2-förlust borta mot FC Trollhättan. Först i 93:e minuten fick FFF hål på hemmalaget genom inhopparen Oskar Christiansson.

FFF inledde matchen briljant. Matchen på Edsborgs IP hade bara hunnit pågå i en minut när Godwin Aguda fick ett bra läge och drog bollen utanför bortre stolpen. Och så fortsatte det. FFF ägde matchbilden fullständigt under de första 20 minuterna och skapade målchans efter målchans. Men avsluten var inte tillräckligt bra för att resultera i ett ledningsmål. Halvlekens bästa möjlighet hade Leonardo Farah Shahin, som fick ett superläge precis framför mål men fick för mycket fot under bollen, som flög över ribban. FC Trollhättan hade en chans men då missade Argjend Malaj mål.

Gulvitt fortsatte trumma på i början av andra halvlek. I 53:e minuten dundrade Leonardo Farah Shahin bollen i stolpen. Där hade en helt chanslös Julius Lindgren i målet tur. Som en blixt från klar himmel tog FC Trollhättan ledningen fem minuter senare. Argjend Malaj provade lyckan från distans och bollen smet in till höger, nära stolproten. FFF gjorde direkt en förändring och bytte in Remo Gotfredsen Grgic istället för Oliver Hintsa. Godwin Aguda och Wilhelm Ärlig fick båda bra lägen, men FFF var alltjämt ineffektivt. FFF gjorde ytterligare byten. Först kom Oskar Christiansson in och därefter Lucas Sibelius och Melker Larsson. Mitt i FFF:s jakt på en kvittering kontrade FC Trollhättan in 2-0. Alibek Aliev tryckte in bollen. FFF skulle ha fått frispark för en klar tröjdragning dessförinnan, men det kom aldrig någon signal från domaren. I tredje övertidsminuten tröstmålade Oskar Christiansson, sedan han nickat in ett vänsterinlägg från Adam Eriksson. FFF föll tungt i Trollhättan. Gulvitt tog inte till vara på chanserna som skapades. Nu gäller det att dra lärdom av detta och ladda om inför lördagens hemmamatch mot Ahlafors!

Startelvan:

Anton Andersson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Tobias Helldén, Adam Eriksson – Christoffer Carlsson, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin

Foto: Lollo Skagerfält