Norrby IF
Efter flera fina insatser blev det en blytung förlust borta mot BK Olympic i Lindängen i Malmö.

FFF började matchen på Lindängens IP piggt. Oliver Hintsa fick en tidig jättechans men sköt bollen över det öppna målet. Men ledningsmålet skulle komma. I elfte minuten prickade Godwin Aguda in 1-0 efter en tilltrasslad situation. FFF hade kontroll under de första 20 minuterna men släppte sedan initiativet. I 22:a minuten kunde Amir Ayari kvittera efter lojt försvarsagerande från FFF. Hemmalaget hade ett jätteläge att göra 2-1 strax innan pausvilan men det stannade vid 1-1.

I paus pratade FFF om hur de mer effektivt skulle kunna få stopp på BK Olympics anfallsspel. Tyvärr fick det inte effekt då Mamadou Ousmane Diagne nickade in 2-1 till hemmalaget när andra halvlek endast var 20 sekunder gammal. Även här var försvarsspelet för svagt. Christoffer Andersson agerade genom att göra två tidiga byten. Leonardo Farah Shahin och Melker Larsson ersatte Remo Gotfredsen Grgic och Adam Eriksson. Men FFF hade förtvivlat svårt att skapa målchanser. Gabriel Johansson var närmast med en nick som var mycket nära att resultera. Och på stopptid fick FFF, som också bytte in Lucas Sibelius, Tobias Helldén och Rasmus Fridolf i andra halvlek, ytterligare en kvitteringschans, men bollen ville inte in. BK Olympic vann med 2-1 efter en direkt svag andra halvlek från FFF:s sida.

Foto: Lollo Skagerfält