IF Centern
Falkenbergs FF:s U21-lag spelade under måndagen en träningsmatch mot Halmstads BK:s dito. HBK vann mötet med 2-1. FFF:s mål gjordes av ex-HBK:aren Elliot Hintsa och Lorik Ademi och Rasmus Fridolf var tillbaka i spel.

Falkenbergs FF ställde upp med följande lag:
Nadeem Omar – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Mohammad Ahmadi, Gustaf Johansson – Lorik Ademi, Anton Wede, Linus Dahl, Rasmus Fridolf – Elliot Hintsa, Oscar Christiansson.

FFF fick en tung start på Söndrums IP. HBK gick upp i en 2-0-målsledning efter tio minuter. Sen kom FFF tillbaka och reducerade genom Elliot Hintsa. HBK vann träningsmötet med 2-1.
– Vi lyfte oss mer och mer efter den tunga starten. Men vi måste vara mer påslagna och noggranna när matchen börjar. Det är även ett nytt spelsätt för U21, så det tar lite tid att hitta rätt i positionerna. U19-spelarna som spelade skötte sig bra och Elliot fick göra mål på sitt gamla lag. Det var en okej match för att vara den första för U21 på lång tid, men vi vet också att det finns mycket mer att ta av, säger tränaren Jonas Axeldal.

Positivt var att Lorik Ademi och Rasmus Fridolf gjorde efterlängtade comebacker efter skadeproblematik. Båda spelade 45 minuter i matchen.