Falkenbergs FF träningsspelade mot division 2-laget Hittarps IK på Kristineslätt under söndagen. Det blev en 1-3-förlust. Agnes Juraskovic prickade in FFF:s reduceringsmål i andra halvlek.

Under den första halvtimmen lyckades Alice Larsson hålla målet fritt från påhälsning. Men efter 33 minuter tvingades hon kapitulera när Nicoline Zevassus Svensson skickade in 1-0 till gästerna. Tolv minuter senare gjorde samma målskytt också 2-0. Hittarps IK gjorde 3-0 genom Elsa Albertsson innan FFF till slut kunde få in en reducering. Agnes Juraskovic blev målskytt för FFF. Matchen slutade 3-1 till skåningarna.

– Vi gjorde en av våra sämre insatser för i år, rent spelmässigt kom vi inte riktigt upp i den nivå vi vill vara på och när man möter ett lag från en serie högre upp så märks det väldigt tydligt. Vi har en del bitar i vårt spel som vi behöver jobba på för att ta nästa steg, men nu kommer det en ny vecka och ett träningsläger där vi får en chans att slipa på detaljer inför seriestarten, säger huvudtränare Robin Östlind.