Laholms FK
Falkenbergs FF åkte på en 1-7-förlust mot Malmö FF Akademi under lördagen.

Malmö FF Akademi gjorde ett tidigt ledningsmål. Talangfulla Elina Strand gav skåningarna ledningen redan efter fyra minuter och i tolfte minuten prickade Alexia Mitkovska in 2-0. Innan första halvlek var till ända hade Elina Strand stått för ytterligare två fullträffar. Även anda halvlek blev tuff för FFF. Elina Strand ordnade 5-0 innan lagkamraten Sophie Gabretensaye gjorde ett frisparksmål. Mikaela Cindric gjorde 7-0 i 81:a minuten. FFF lyckades få till en reducering i slutminuterna genom Agnes Juraskovic. En tuff förlust för FFF, men samtidigt också en match som laget kan lära sig mycket av.

– Matchen mot Malmö kanske inte kommer gå till historien som vår bästa match när vi summerar säsongen. Malmö är duktiga, inget snack. Men jag tycker att vi hade mycket boll och skapade en hel del målchanser, men Malmös duktiga målvakt gjorde det verkligen bra. Malmö tog sig in i vårt straffområde fem gånger under de första 45 minuterna och gjorde fyra mål, vilket inte är okej ifrån vår sida. Men samtidigt var Malmö väldigt effektiva. Andra halvlek tänker jag inte prata så mycket om… Jag tycker inte att resultatet speglade matchen, det var några mål för mycket. Men nu ser vi fram emot denna vecka och laddar om batterierna inför matchen mot Hittarp på söndag, säger huvudtränare Robin Östlind.