Norrby IF
Falkenbergs FF slog tillbaka division 2-laget Laholms FK med 5-1 under lördagen, efter att ha lett med 2-0 i paus. Målen stod Wilhelm Ärlig (2), Adam Eriksson, Melker Larsson och Leonardo Farah Shahin för. Den sistnämnde stod för matchens delikatess med ett läckert frisparksmål.
FFF dominerade från start och det dröjde bara tre minuter innan dominansen gav utdelning. Wilhelm Ärlig prickade in bollen från distans och gav FFF en smakstart. Efter knappa kvarten nickade Adam Eriksson snyggt in 2-0 efter ett inlägg från Melker Nilsson. Gulvitt tryckte på och var nära att göra fler mål men 2-0 stod sig fram tills pausvilan. Tio minuter in i andra halvlek sköt Wilhelm Ärlig in FFF:s tredje mål i matchen. Fyra minuter senare ordnade Melker Larsson 4-0 med ett bra avslut som gick in via stolpen. Laholms FK reducerade på nick i 69:e minuten men det var FFF, som gjorde en rad byten i andra halvlek, i allmänhet och Leonardo Farah Shahin i synnerhet som fick sista ordet. Han vräkte in 5-1 via ribban med en utsökt frispark i 81:a minuten. FFF hade fler chanser under slutminuterna men fick nöja sig med en ”fem-etta”, speedway-siffror med andra ord.
– Jag tycker att vi gjorde en bra match, speciellt i första halvlek. Vi kontrollerade matchen och skapade många lägen, säger Leonardo Farah Shahin.
Självklart var han belåten med sitt mål som betydde 5-1.
– Mitt frisparksmål är jag väl nöjd med. Jag fick en bra träff med mycket dyk över muren, så det var skönt, säger ”Leo” ödmjukt om sitt andra mål i FFF-tröjan.

Så startade FFF:

Anton Andersson – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tim Stålheden, Adam Eriksson, Lucas Sibelius, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Sewen Emilov, Remo Gotfredsen Grgic – Oskar Christiansson
Ersättare: Gustav Lillienberg, Tobias Karlsson, Linus Borgström, Edvin Christiansson, Leonardo Farah Shahin, Oliver Hintsa, Godwin Aguda, Elliot Hintsa, Rasmus Fridolf.