Kristianstad FC
Falkenbergs FF höll tätt bakåt och gjorde två mål, båda signerade Godwin Aguda, på Ängelholms IP under måndagskvällen.

För första gången spelade FFF i ett blått bortaställ. Och det skulle bli en fin kväll för FFF. Men det var hemmalaget som skapade matchens första farligheter efter en dryg kvarts spel. Först gjorde Anton Andersson en bra räddning på en frispark från Filip Örnblom och sedan träffade Leo Hedenberg ribban med en ny frispark kort därefter. FFF hade några halvchanser men fick inte riktigt till det offensivt i första halvlek. Matchen var mållös efter 45 spelade minuter.

I 58:e minuten stötte Godwin Aguda in 1-0 från nära håll efter förarbete från Oskar Lindberg och Tim Stålheden. Nio minuter senare kom Rasmus Andersson in i spel. FFF fortsatte att trumma på framåt och skapa lägen. Nyligen inkomne Rasmus Andersson fick ett friläge men sköt över och Leonardo Farah Shahin prickade ribban med ett kanonskott. I 78:e minuten gjorde Godwin Aguda, som återigen var på rätt plats vid rätt tillfälle, 2-0 efter en hörna från Christoffer Carlsson. Blåklädda FFF, som också bytte in Melker Larsson och Isaac Shears, kunde till slut vinna komfortabelt med 2-0.

– Det var en bra match. Jag är glad över att ha gjort två mål. Som alltid känns det väldigt, väldigt bra att vinna. Jag är glad för vinsten och även för målen. Jag måste säga att det var en bra insats. Vi hade en underbar laganda och alla bidrog, säger tvåmålsskytten Godwin Aguda.
I och med segern gick FFF upp i serieledning.
– Jag tackar Gud för vår nuvarande tabellposition. Vi försöker anstränga oss mer och alla lägger ner ett hårt arbete. Jag vet att vi inte har nått vår bästa form än, så man kan vänta sig mer av oss som lag. Det tar lite tid, men jag tror att vi kommer att bli starkare och bättre för varje match, säger Godwin Aguda.

Foto: Linda Carlsson