Laholms FK
Ikväll spelade FFF:s U21-lag vårens sista match och det blev ett fint avslut. Elfsborg besegrades med 2-0 på Falcon Alkoholfri Arena.

FFF tog ledningen redan efter två minuter genom Mergim Laci. Det fina förarbetet stod Mahmut Özen och Johan Lassagård för. Resultatet stod sig till pausvilan. I 73:e minuten utökade FFF ledningen. FFF tilldömdes en straff sedan inhopparen Rasmus Fridolf fällts efter en omställning. John Chibuike gjorde inga misstag från elva meter. Hampus Nilsson höll nollan och FFF vann med 2-0.

– Skönt med en seger. Den gör att vi får bättre U21-matcher i höst. Insatsen var bra försvarsmässigt och också anfallsmässigt, säger tränaren Jonas Axeldal.

Tack vare segern slutade FFF på fjärde plats av åtta lag i U21 Allsvenskan södra vår. FFF vann tre matcher och förlorade fyra.

FFF mönstrade följande startelva:
Hampus Nilsson – Mahmut Özen, Mohammad Ahmadi, Ludvig Johansson – Johan Lassagård, Passi Prudence, Dominic Chatto, Robin Östlind – Anton Wede, Mergim Laci, John Chibuike.
Avbytare: Gabriel Johansson, Lorik Ademi, Anton Friberg, Rasmus Fridolf.