Kristianstad FC
FFF besegrade idag Eskilsminne IF med 2-0 efter mål av Godwin Aguda och Remo Gotfredsen Grgic.
– Totalt sett över 90 minuter en klart godkänd insats! Försvarsmässigt kändes vi stabila även om vi hade önskat lite fler bollvinster i vårt höga presspel. Dock hade vi en del bra bollvinster i etablerat försvarsspel som ledde till bra omställningslägen. Där var vi tyvärr lite slarviga och lyckades inte riktigt skapa några stora målchanser. Godwin Aguda gjorde 0-1 efter 14 minuter, en snygg chipp när målvakten stod långt ut. Andra halvlek började ganska bra och vi hade hyfsad kontroll, även om ”Eskil” hade mer boll än vad vi hade. Matchen svängde lite fram och tillbaka i andra halvlek och matchen i helhet tappade lite struktur. Remo Gotfredsen Grgic gjorde 2-0 efter 60 minuter. Totalt sett en klart godkänd träningsmatch, skönt med seger, alltid bra att vinna och att hålla nollan, summerar Tobias Tuvesson insatsen i Helsingborg.

Startelvan:
1 Tim Erlandsson