Kristianstad FC
Klockan 12.00 imorgon möter FFF Eskilsminne IF i en träningsmatch på bortaplan.
Tobias Tuvesson, som leder laget i Christoffer Anderssons sjukdomsfrånvaro, säger så här om förväntningarna på morgondagens match:
– Vi vill förbereda oss rent belastningsmässigt för seriestarten, så denna match är ett led i det. Vi vill fortsätta arbeta med vårt försvarsspel och presspel där vi vill bli ännu mer aggressiva och få fler bollvinster i de ytor vi vill. I matchen senast såg det bra ut och det vill vi jobba vidare med och få ännu fler bollvinster. Senast fick vi inte riktigt igång det offensiva spelet som vi önskat så där vill vi se en utveckling. Vi vill kunna spela med kontroll och skapa målchanser utifrån vårt sätt att spela. Vi vill se en variation i vårt spel. Vi kommer försöka hitta en bra mix på speltid och belastning för att förbereda oss så bra vi kan inför seriestart och en härlig höst, säger Tobias Tuvesson.

Startelvan:
1 Tim Erlandsson
33 Melker Larsson
4 Tim Stålheden
8 Tobias Helldén
5 Adam Eriksson
17 Lucas Sibelius
12 Christoffer Carlsson
11 Wilhelm Ärlig
30 Godwin Aguda
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin

Bänk: 16 Anton Andersson, 15 Rasmus Fridolf, 88 Oskar Christiansson, 99 Elliot Hintsa, 14 Remo Gotfredsen Grgic, 7 Sewen Emilov. Tre juniorer tillkommer.