IF Centern
Falkenbergs FF hämtade upp 0-2 till 2-2 borta mot superettanlaget Östers IF. Debutanten Isaac Shears och Leonardo Farah Shahin stod för fullträffarna i Växjö.

Det var en relativt jämn start på första halvlek, men det var superettan-laget som gjorde matchens första mål genom nyförvärvet David Seger i tionde minuten. Efter 25 minuter fick Öster en indirekt frispark efter ett hemåtspel från FFF:sida. Ex-FFF:aren Adam Bergmark Wiberg kunde sedan göra 2-0. I 41:a minuten reducerade FFF efter ett distinkt och fint avslut av Isaac Shears, som därmed gjorde sitt första mål i FFF redan i debuten. Det starka förarbetet stod Rasmus Andersson för. Superettan-laget ledde med 2-1 i paus men FFF hängde med helt okej spelmässigt.

I andra halvlek var det FFF:s tur att få medvind i blåsten. Och en kvart in i andra fick Ivan Kricak i hemmalaget rött kort efter en hetsig situation. Precis efter hade Leonardo Farah Shahin ett skott precis över. I 79:e minuten skulle FFF komma att skapa ännu en stor kvitteringschans. Men då gjorde Robin Wallinder en svettig räddning på avslutet från nära håll från Godwin Aguda. Till slut orkade inte ett decimerat Östers IF stå emot. Leonardo Farah Shahin prickade in kvitteringen i 87:e minuten. Han blev fint framspelad av Remo Gotfredsen Grgic, som dessförinnan lurade bort två motståndare, och avslutet i bortre hörnet var det inget fel på. FFF, som bytte in Lucas Sibelius, Nils Bertilsson (debut), Gabriel Johansson och Oskar Christiansson i andra halvlek, fick med sig ett oavgjort resultat från Växjö.

Isaac Shears är glad över sitt första mål i FFF-tröjan.
– Det var ett inlägg från Leonardo Farah Shahin som blev en duell mellan Rasmus Andersson och Östers spelare. Rasmus nickade bak bollen till mig framför mål och jag satte dit den. Väldigt bra känsla att få göra mål i debuten. Det är alltid skönt att få en sådan start och bara jobba vidare därifrån. Det var riktigt kul att få sätta på mig tröjan och representera Falkenbergs FF, säger 23-åringen.
Han summerar matchen:
– Första halvlek var det väldigt jobbigt med motvinden, som blev väldigt mycket bättre i andra halvlek. Det va lite bättre flöde i spelet i andra än i första, säger Isaac Shears.

Nästa helg väntar Varbergs BoIS på hemmaplan.