IF Centern
Efter krysset mot Östers IF senast väntar imorgon en träningsmatch mot Varbergs BoIS på hemmaplan. Matchen inleds klockan 12.15 på Kristineslätt.

– Det blir en ny, tuff träningsmatch. Mot Öster förra veckan kände vi att vi kunde gjort det bättre i första halvlek. Men vi gjorde en bättre andra halvlek och fick ett bra resultat utifrån att vi mötte ett förväntat topplag i superettan. De fick en utvisning men redan innan den hade vi börjat ta över matchen. Vinden satte sin prägel på matchen också. Det var ordentlig motvind i första halvlek vilket gjorde det svårt att komma in på deras planhalva tillräckligt ofta. Det blir självklart en tuff match imorgon också. Vi hoppas kunna göra en mycket bättre första halvlek från start och göra en bra träningsmatch. Vi ställer en elva på benen som ska leverera en bra insats, säger Christoffer Andersson.
Vad vill du se imorgon?
– Jag vill se att vi jobbar med vårt spel och att vi är homogena i vårt försvarsspel och press-spel. Jag vill att vi identifierar många press-situationer på offensiv planhalva. Jag vill att vi ska vara trygga med bollen och visa att vi har ett lugnt med boll både i speluppbyggnad och i spel på deras planhalva. Självklart vill vi se målchanser och mål. Vi vill se bra insatser individuellt men också ett lagarbete där relationerna är starka och man ser att vi samarbetar.
Dags för årets första vinst!?
– Ja, förhoppningsvis. Vi vill vinna alla träningsmatcher. Nu har vi fått två oavgjorda resultat. Jag tycker att det är viktigt att vinna och att sätta en standard gällande att man gör det man ska för att vinna matcher. Det är klart att det är träningsmatcher men att sätta en metodik i hur man cyniskt kan vinna matcher är en bra idé direkt från start, säger ”Chrisse”.

FFF dras med en del sjukdomar och småskavanker. Imorgon ställer vi upp enligt följande:
Anton Andersson
Melker Larsson