IF Centern
Falkenbergs FF hade 0-0 efter första halvlek. Men i andra halvlek var Varbergs BoIS det klart bättre laget och vann med 3-0 efter tre billiga mål med FFF-ögon sett.

Varbergs BoIS hade flera giftiga lägen att ta ledningen i första halvlek men FFF höll tätt bakåt under de första 45 minuterna. Halvleken innehöll också några bra gulvita anfall. I andra halvlek var gästerna helt klart det bättre laget. 0-1-målet efter dryga timmens spel kom till efter slarvigt försvarsspel. Detsamma gällde de två övriga mål som BoIS hann göra innan matchen var över. Varbergs BoIS vann med 3-0 och det råder inga tvivel om att segern var rättvis för superettan-laget. FFF behöver prestera bättre än så här.

– Vi började helt okej första fem-sju minuterna. Sedan fastnade vi för mycket på egen planhalva i första halvlek och kom inte riktigt vidare in på offensiv planhalva. I 20 minuter kunde vi matcha dem i olika perioder. BoIS var det bättre laget i 70 minuter. Vi har saker att jobba på. I speluppbyggnaden fastnade vi för lätt och blev för lättlästa. Vi hade en bollbehandling och en trygghet med bollen som behöver bli bättre. Vi behöver komma till fler målchanser utifrån att hitta de spelytor vi vill åt. Det var billiga mål vi släppte till. Samtidigt hade de fler chanser. Det hände för mycket i boxen. Det blev några väldigt stökiga lägen. Det var inte tillräckligt bra, summerar huvudtränare Christoffer Andersson.
Tar du med något positivt från dagens match?
– Vissa inviduella insatser var bra. ”Leo” visade god form. Nils gjorde det bra i de 70 minuter han spelade. ”Stoffe” fick minuter efter att inte ha spelat match i år. Han var som alltid trygg med bollen och den som visade att han har en smartness som matchade Varbergs. Denna smartness behöver fler av våra spelare ta till sig, säger ”Chrisse”.