Falkenbergs FF:s U21-lag gjorde inte sin bästa match för säsongen borta mot Värnamo. Men det blev åtminstone en poäng för de gulvita efter en stark forcering.
Värnamo inledde matchen klart bäst och fick straff efter sex minuters spel. Behar Ferizi gjorde inget misstag från elva meter. 1-0 stod sig fram tills 53:e minuten då smålänningarna utökade ledningen hemma på Finnvedsvallen. Återigen hette målskytten Behar Ferizi. FFF hade fram tills dess inte imponerat men gav inte upp. Laget vid havet fick hopp när Anton Wede fixade reduceringen i 76:e minuten. Och med två minuter kvar av ordinarie tid kvitterade Nsima Peter till 2-2, vilket också blev slutresultatet i U21-drabbningen.
– En prestation som kunde varit mycket bättre. Framförallt kunde inställningen till matchen varit bättre. Vi kunde också ha löpt och passat bollen med fart och kvalitet på ett bättre sätt, säger tränare Jonas Axeldal.

Så startade mot Värnamo:

Johan Brattberg – Ludvig Johansson, Tibor Brink Joza, Mohammad Ahmadi – Mergim Laci, Anton Wede, Dominic Chatto, Tobias Englund – Melker Nilsson (debut), Nsima Peter, Edi Sylisufaj.
Avbytare: Rasmus Fridolf, Gabriel Johansson, Lorik Ademi.

Foto: Lollo Skagerfält