Imorgon möter Falkenbergs FF tabelltrean Malmö FF, som har kryssat i fyra raka matcher i allsvenskan, på bortaplan. FFF:s huvudtränare Hasse Eklund är hoppfull inför matchen på Stadion.

– Det är alltid svårt att möta Malmö och på bortaplan är det såklart ännu tuffare än i en hemmamatch. Dock är jag optimistisk eftersom jag tycker att vi gjorde en bra match borta mot IFK Göteborg och nu får vi chansen att följa upp den prestationen mot ett ännu bättre lag, säger Hasse Eklund och fortsätter:
– Vårt mål är att utveckla oss själva och vårt spel. Därför lägger vi mer tid och kraft på vad vi ska göra än vad Malmö kommer att göra med tanke på deras täta spelschema. Att de har en viktig match nästa vecka eller att de har kryssat i allsvenskan tidigare spelar ingen roll när matchen har börjat. Det vi vet är att de kommer ställa en slagkraftig elva på benen och vi behöver ligga nära vårt max för att få poäng.

MFF har Oscar Lewicki och Franz Brorsson avstängda och Jo Inge Berget och Marcus Antonsson missar matchen på grund av skada. FFF har tyvärr också drabbats av bakslag i truppen. Kirill Pogrebnyak skadade sig på dagens träning och Nsima Peter är sjuk. Därmed missar anfallsduon matchen. Dominic Chatto har fått höftproblem och är även han indisponibel. Positivt är att nyförvärvet Melker Nilsson tar plats i truppen för första gången.
– Det är möjligt att det blir lite taktiska förändringar i organisationen när varken Kirill eller Nsima, som är våra centrala forwards, kan vara med. Vi har varit inne i en period där vi har samlat poäng och visat oss vara svårslagna och den känslan ska vi ta med oss in i matchen. Vi kommer till Malmö för att vinna matchen och chansen finns då jag tycker att vi har växt som lag efter sommaren och har skapat målchanser mot alla lag, säger FFF:s huvudtränare.

Truppen består av följande manskap:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Melker Nilsson, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, Mahmut Özen, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Matchen börjar klockan 17.30 imorgon. Det finns fortfarande platser kvar i YWP:s supporterbuss till Malmö.