Torslanda IK
Falkenbergs FF spelade 2-2 borta mot Eskilsminne IF sedan Wilhelm Ärlig kvitterat på övertid.

I matchinledningen hade FFF en stor chans efter att Leonardo Farah Shahin huggit framför mål och Lamin Sarr i Eskilsminnes mål jätteräddat. Eskilsminne kom in i matchen mer och mer och hade mycket boll. I 26:e minuten fick hemmalaget straff sedan Tim Erlandsson, som gjorde comeback i seriesammanhang, fällt en motståndare. En nervös André Reinholdsson sköt dock straffen över och 0-0 stod sig. Strax före paus tog FFF ledningen. Oliver Hintsa serverade Leonardo Farah Shahin, som prickade in sitt tredje mål på två matcher. FFF var i ledning efter 45 spelade minuter, trots att spelet inte stämt fullt ut.

Första kvarten i andra halvlek blev jobbig för FFF. I 58:e minuten kvitterade Eskilsminne IF sedan ett skott utifrån styrts på Gabriel Johansson och gått in i mål. Tre minuter senare fullbordade hemmalaget sin vändning. 19-årige Johan Albin tog sig fram via FFF-spelare och sköt in bollen i bortre hörnet. FFF gjorde en rad byten för att försöka få ordning på grejerna och få in en kvittering. Först byttes Tobias Helldén in, sedan Remo Gotfredsen Grgic och slutligen Melker Larsson och Lucas Sibelius. FFF lyckades få in en kvittering till 2-2 i 91:a minuten. Ett inspel från vänster touchades av Leonardo Farah Shahin och nådde Wilhelm Ärlig som skickade in bollen i mål. FFF fick med sig en poäng från toppmötet, trots att laget inte gjorde en särskilt bra insats totalt sett.

Så startade FFF:
Tim Erlandsson – Linus Borgström, Tim Stålheden, Gabriel Johansson, Adam Eriksson – Melker Nilsson, Christoffer Carlsson – Wilhelm Ärlig, Godwin Aguda, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin

Foto: Lollo Skagerfält