Kristianstad FC
Det blev 2-2 i derbyt mot Stafsinge IF i division 3 efter mål av Oliwia Berg och Agnes Juraskovic.

Mål från Agnes Juraskovic och Oliwia Berg förde upp FFF i en tvåmålsledning. I andra halvlek kom topplaget Stafsinge IF tillbaka. Gästerna reducerade och lyckades dessvärre också få till en kvittering på övertid. Det blev ändå en bra poäng för Gulvitt, även om FFF givetvis hellre hade velat ha tre.

Då matchen fungerade som en kombinerad serie- och DM-match blev det förlängning och där var Stafsinge IF till slut starkast. De avgjorde i den andra förlängningskvarten, där FFF fick Tea Ekman utvisad och vann DM-delen av mötet med 4-3. FFF:s tröstmål gjordes av Tintin Pettersson.

– Det blir lite bitter eftersmak på hela matchen. Vi gjorde en fantastisk första halvlek och ledde rättvist med 2-0. Sen när andra halvlek drog igång så hade vi svårt att hitta rätt under de första 20 minuterna. Vi blev lite passiva och bjöd in Stafsinge i matchen. Frida Larsson gjorde några svettiga räddningar som gjorde att vi fortfarande hade ledningen under den här perioden av matchen. Man brukar prata om små marginaler när det gäller fotboll och vi hittade tillbaka in i matchen och började skapa lägen. Precis innan Stafsinges 1-2-mål hade vi ett friläge och chans till att avgöra matchen men istället så fick dem energi och i matchens slutskede lyckades dem tyvärr kvittera på hörna. Men jag är väldigt stolt över hur vi presterade idag och det visar hur mycket det här laget har utvecklats under det senaste året, säger huvudtränare Robin Östlind.