Kristianstad FC
Under tisdagen spelade FFF en träningsmatch hemma mot Halmstads BK. Matchen såg länge ut att sluta 2-2, men HBK avgjorde på övertid.

HBK tog ledningen i första halvlek genom Villiam Dahlström. FFF replikerade några minuter före paus då Wilhelm Ärlig gjorde 1-1 på pass från Sewen Emilov. 1-1 var också ställningen i paus. I 65:e minuten gjorde Gabriel Johansson självmål. Några minuter senare fick FFF straff. Godwin Aguda klev fram men då räddade Malte Påhlsson i HBK:s mål. FFF:s nyckelspelare fick dock revansch när han tryckte in 2-2 efter ett ypperligt gulvitt anfall. FFF gjorde många byten och vi fick bland annat se de egna talangerna Noel Lundgren, Nikolai Herbertsson Isrenn och Adam Ekenhard få 20 minuters speltid. Matchen var oavgjord efter 90 minuter, men på tilläggstid gjorde Villiam Granath 3-2 för gästerna efter en fast situation. Det blev också slutresultatet.

Startelvan:
Anton Andersson – Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tobias Helldén, William Borgryd – Lucas Sibelius, Melker Nilsson – Wilhelm Ärlig, Sewen Emilov, Oliver Hintsa – Leonardo Farah Shahin
Ersättare: Gustav Lillienberg, Tim Stålheden, Adam Eriksson, Christoffer Carlsson, Rasmus Fridolf, Godwin Aguda, Remo Gotfredsen Grgic, Oskar Christiansson Noel Lundgren, Nikolai Herbertsson Isrenn.